Heeft u moeite met het betalen van uw vaste lasten en rekening en wilt u hierbij hulp van Stadsring Budgetbeheer? Dan kunt u zich bij ons melden met uw hulpvraag. U kunt zich ook bij ons melden wanneer u om schuldenbewind wilt verzoeken en u hier advies voor wilt of als u in beschermingsbewind zit en dit wilt afbouwen.
Om u te kunnen helpen hebben wij informatie van u nodig. U leest hierna welke gegevens wij van u verzamelen, waarvoor we die gegevens gebruiken, hoe lang we uw gegevens verwerken, hoe we uw gegevens beveiligen en welke rechten u heeft met betrekking tot de verwerking van uw gegevens.
Van wie verwerkt Stadsring Budgetbeheer persoonsgegevens?
Wij verwerken persoonsgegevens van mensen die informatie zoeken over onze dienstverlening, van mensen die bij ons om hulp vragen bij het beheren van hun inkomen, van mensen die schuldenbewind willen aanvragen en hier advies over willen of van mensen die in beschermingsbewind zitten en dit willen afbouwen.
Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens?
Stadsring Budgetbeheer is verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens.
Waarvoor verwerken wij persoonsgegevens?
Wij verwerken persoonsgegevens voor de volgende doelen:
- Om u te helpen met het beheer van uw inkomen of het afbouwen van het beschermingsbewind, of om u advies te geven wanneer u om schuldenbewind wilt verzoeken
Als u ons vraagt om hulp bij het beheer van uw budget, het afbouwen van bewind of als u om advies vraagt bij een verzoek om schuldenbewind hebben wij persoonsgegevens nodig. Bijvoorbeeld om een afspraak in te kunnen plannen en contact met u op te kunnen nemen. Maar ook om bijvoorbeeld een betalingsrekening aan te vragen en uw inkomen daarop te laten storten. - Om uw belangen en/of die van uw eventuele gezinsleden te beschermen
Om uw belangen en die van uw eventuele gezinsleden te beschermen, kunnen wij persoonsgegevens verwerken. Bijvoorbeeld om hulp te organiseren wanneer we zorgen hebben over uw persoonlijke situatie. - Voor de ontwikkeling en verbetering van onze hulpverlening
Om uw goed te kunnen helpen zijn wij voortdurend bezig met het verbeteren van onze hulpverlening. In sommige gevallen verwerken wij hiervoor persoonsgegevens. Bijvoorbeeld als u een klacht indient. - Voor promotie- en marketingdoeleinden
Wij kunnen persoonsgegevens verwerken om onderzoek te doen naar de behoeften van onze cliënten. In dit kader worden uw gegevens nooit gedeeld met anderen tenzij u hier specifiek toestemming voor geeft. Wij doen dit om beter op uw wensen in te kunnen spelen.
Wij gebruiken uw gegevens niet voor andere doeleinden dan die waarvoor u ze aan ons heeft gegeven. Wanneer wij uw gegevens toch voor een ander doel willen gebruiken, bijvoorbeeld voor onderzoek, vragen wij hiervoor uw toestemming.
Op welke grondslag verwerken wij uw gegevens
Om gegevens te kunnen verwerken moet er sprake zijn van een wettelijke grondslag. De grondslagen zijn genoemd in de Algemene verordening gegevensverwerking (AVG). Wij verwerken uw gegevens in het kader van budgetbeheer, advies bij verzoek om schuldenbewind of afbouw beschermingsbewind op basis van de grondslag ‘het aangaan en/of uitvoeren van een overeenkomst’.
Welke gegevens verwerken wij?
Wij verwerken alleen gegevens die nodig zijn om u zo goed mogelijk te kunnen helpen. Wij verwerken 2 typen gegevens:
a. Algemene persoonsgegevens: bijvoorbeeld naam, adres, geboortedatum, telefoonnummer, e-mailadres, gezinssamenstelling
b. Gevoelige persoonsgegevens: bijvoorbeeld inkomen, uitgaven, vermogens- en schuldpositie, gegevens over de aard en oorzaak van de schulden, gegevens over andere hulpverleners die betrokken zijn bij u en/of uw gezin
c. Bijzondere persoonsgegevens: wij verwerken gegevens over uw medische gegevens wanneer deze gegevens van belang zijn voor de hulp die wij u aanbieden. Wij verwerken daarnaast gegevens over strafrechtelijke veroordelingen (alleen schuldoverzichten bij het CJIB) wanneer dat nodig is voor het uitvoeren van het budgetbeheer.
Hoe lang verwerken wij uw gegevens?
Wij bewaren uw gegevens niet langer dan strikt noodzakelijk. Wij hanteren een bewaartermijn van 5 jaar. Deze termijn gaat in op de dag dat uw dossier bij ons gesloten wordt.
Hoe gaan wij om met uw gegevens?
Uw gegevens worden alleen verwerkt door medewerkers die hier, gelet op hun functie, toegang toe moeten hebben. Onze medewerkers hebben een geheimhoudingsplicht.
Wij nemen verschillende maatregelen om uw gegevens te beveiligen. De gegevens die u invult om een afspraak te maken op onze website worden bijvoorbeeld versleuteld. Dit betekend dat uw gegevens onleesbaar zijn, mochten ze in verkeerde handen terechtkomen. Ook de gegevens die wij van u bewaren zijn versleuteld.
Voor het opslaan van uw gegevens hebben wij softwareleveranciers ingeschakeld. Deze softwareleveranciers hebben aantoonbaar passende beveiligingsmaatregelen genomen en garanderen geheimhouding van uw gegevens.
Uw privacy rechten
De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) geeft u een aantal privacy rechten. Hieronder kunt u lezen welke rechten dat zijn en hoe wij daarmee omgaan. Voor uitgebreide informatie over uw privacy rechten verwijzen u naar de website van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP): https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/privacyrechten
Recht op inzage
U heeft recht op inzage in de gegevens die wij van u verwerken. Als u wilt weten welke gegevens wij van u verwerken kunt u een mondeling of schriftelijk inzageverzoek doen. Wij behandelen uw verzoek in principe binnen een maand.
Recht op rectificatie
Blijkt dat uw gegevens onjuist, onvolledig of niet relevant zijn? Dan kunt u een verzoek doen om uw gegevens te laten wijzigen of aan te vullen. U kunt dit verzoek zowel mondeling als schriftelijk indienen. Wij behandelen uw verzoek in principe binnen een maand.
Recht op vergetelheid
U kunt, in een aantal gevallen, aan ons vragen om uw gegevens te wissen. Dit is het recht op vergetelheid. Een verzoek om gegevens te wissen kunt u alleen schriftelijk doen. Wij behandelen uw verzoek in principe binnen een maand.
Recht op beperking van verwerking
Als u heeft gevraagd om het wijzigen of verwijderen van uw gegevens kunt u tegelijkertijd vragen om een beperking van het verwerken van uw gegevens. Dit betekent dat uw gegevens tijdelijk, totdat wij een beslissing hebben genomen op uw verzoek tot wijziging of verwijdering, onbereikbaar maken voor alle medewerkers, behalve de betreffende teamleider. Een verzoek om het verwerken van uw gegevens te beperken kunt u alleen schriftelijk indienen. Wij beslissen in principe binnen 1 maand op uw verzoek.
Recht op dataportabiliteit
Als wij uw gegevens verwerken omdat u daarvoor toestemming heeft gegeven of omdat wij een overeenkomst met u uitvoeren kunt u ons vragen om een overzicht van de door ons verwerkte gegevens die u eventueel zelf kunt doorgeven aan een ander organisatie. Een verzoek tot dataportabiliteit kunt u alleen schriftelijk doen. Wij behandelen uw verzoek in principe binnen 1 maand.
Recht op bezwaar
U kunt bezwaar maken tegen het gebruik van uw persoonsgegevens. U kunt dat volgens de AVG in twee situaties doen:
1. U ontvangt, zonder dat u hiervoor toestemming heeft gegeven, reclamepost van ons.
2. Er is sprake van een specifieke situatie of bijzondere persoonlijke omstandigheden.
Bezwaar kunt u alleen schriftelijk indienen. Wij behandelen uw bezwaar in principe binnen 4 weken.
Waar kunt u terecht met een vraag of klacht?
Voor vragen of klachten over de verwerking van uw persoonsgegevens kunt u contact opnemen met onze functionaris gegevensbescherming. Contactgegevens:
Joëlle van Kommer
e-mail: j.vankommer@stadsring51.nl
06 – 58 02 23 62
U kunt ook contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens.
Wie zijn wij?
Stadsring Budgetbeheer voert voor inwoners van Amersfoort en Leusden verschillende vormen van ondersteuning uit bij het beheer van uw inkomen. Stadsring Budgetbeheer is onderdeel van Stadsring51.
Heeft u vragen over deze privacyverklaring? Of over het gebruik van uw persoonsgegevens door Stadsring Budgetbeheer? Neem dan contact op met on functionaris gegevensbescherming, Joëlle van Kommer. U kunt haar bereiken via j.vankommer@stadsring51.nl, 033 4600 600 of 06 58 02 23 62.